RIHLET-İ HATM-İ RUSÜL
RIHLET-İ HATM-İ RUSÜL
RIHLET-İ HATM-İ RUSÜL
Yıkılıp dinin evi, rıhlet edip Hatm-i Rusül
Çırpılıp din kapısı Hazret-i Zehrâ başına
Sıkt olup Muhsin"i, Zehrâ özü de oldu şehîd
Kül elendi o zamandan beri dünya başına
Kerbelâ fâciası bezrin ekip başlandı
Tâ kıyamet ne kopa, Zeyneb-i Kûbrâ başına
Muddaî olmadı fermân-ı Gadîr"e teslim
Gör ne tufân getirip Ümmet-i Tâhâ başına
Meşveret emr-i İlâhî"de olur mu? Heyhât!
Çektiler cebr ile Mevlâ"yı da şûrâ başına
Hazret-i Fâtıma"nın kabri de mehcûr oldu
Çâdur-i ismetini saldı Süreyyâ başına
Ümmet olmazsa imâmet de olur hâne nişin
Dolanır Ka"be de gittikçe Kelisâ başına
Bu olan iş mi ki akşam çağı Allâh çobanı
Çölde Allâh davarın6 boşlaya bicâ başına?
Ümmetin ekseri mısdâk-ı "Le Qad Haqq-el Qavl"
O havâri yağışanmazdı Mesîhâ başına
Müslim"in dört neferi mu"min olup Selmân tek
Yusuf"un aşkı düşer dipte Züleyhâ başına
Gölgesi tâc-ı saâdet, bu şehâdet şevki
Özü bir kuş ki konup Sidre ve Tubâ başına
"Şehriyâr", geldi Hüseyn"in sesi, Âşûrâsı
Tâ düşe aşk-ı şehâdet dil-i şeydâ başına
Seyyid Muhammed Hüseyin
"Şehriyâr"
RIHLET-İ HATM-İ RUSÜL
Yıkılıp dinin evi, rıhlet edip Hatm-i Rusül
Çırpılıp din kapısı Hazret-i Zehrâ başına
Sıkt olup Muhsin"i, Zehrâ özü de oldu şehîd
Kül elendi o zamandan beri dünya başına
Kerbelâ fâciası bezrin ekip başlandı
Tâ kıyamet ne kopa, Zeyneb-i Kûbrâ başına
Muddaî olmadı fermân-ı Gadîr"e teslim
Gör ne tufân getirip Ümmet-i Tâhâ başına
Meşveret emr-i İlâhî"de olur mu? Heyhât!
Çektiler cebr ile Mevlâ"yı da şûrâ başına
Hazret-i Fâtıma"nın kabri de mehcûr oldu
Çâdur-i ismetini saldı Süreyyâ başına
Ümmet olmazsa imâmet de olur hâne nişin
Dolanır Ka"be de gittikçe Kelisâ başına
Bu olan iş mi ki akşam çağı Allâh çobanı
Çölde Allâh davarın6 boşlaya bicâ başına?
Ümmetin ekseri mısdâk-ı "Le Qad Haqq-el Qavl"
O havâri yağışanmazdı Mesîhâ başına
Müslim"in dört neferi mu"min olup Selmân tek
Yusuf"un aşkı düşer dipte Züleyhâ başına
Gölgesi tâc-ı saâdet, bu şehâdet şevki
Özü bir kuş ki konup Sidre ve Tubâ başına
"Şehriyâr", geldi Hüseyn"in sesi, Âşûrâsı
Tâ düşe aşk-ı şehâdet dil-i şeydâ başına
Seyyid Muhammed Hüseyin
"Şehriyâr"
Konular
- PARS DERGİSİ
- ŞU’ARÂ HOCASI MÂDER-ZÂD BİR ŞÂİR: ZÂTÎ
- KLÂSİK TÜRK EDEBİYATINDA ŞEM’Ü PERVÂNELER VE LÂMİ’Î ÇELEBÎ’NİN ŞEM’Ü PERVÂNE MESNEVİSİ
- FARS EDEBİYATINDA METAFİZİK YOLCULUKLAR
- شاعران فارسی سرای وفارسینويس ارزرومی
- تعلیم وتربیت ازمنظر سعدی
- توازن موسیقايی غزلهای سعدی
- YAŞAR KEMAL’İN İNCE MEMED ROMANI İLE SADIK ÇUBEK’İN TENGSİR ADLI ROMANININ KARŞILAŞTIRMASI
- YAVUZ SULTAN SELİM’İN DÎVÂNINDA OLMAYAN FARSÇA ŞİİRLERİ
- KÜÇÜKASYA’DA İSLAMİYET (DER İSLAM IN KLEIN ASIEN)
- ERKEN DÖNEM FARSÇA MESNEVİLERDE BEZM - IYRD.
- RÛDEKÎ-Yİ SEMERKANDÎ (Ö. 329/940)
- NAZÎRÎZÂDE EMÎN’İN ŞEYHÜLİSLÂM FEYZULLAH EFENDİ’YE FARSÇA METHİYELERİ
- HAYRETÎ DİVANINDA GEÇEN “GAM” KELİMELERİNİN TASARIMLARI
- BÂBÂ TÂHİR-İ HEMEDÂNÎ DİVANININ MEHDÎ-İ HAMÎDÎ NÜSHASINDA GEÇEN DOBEYTÎLERİ VE TÜRKÇE TERCÜMESİ
- EŞREFOĞLU RÛMÎ’NİN GAZELLERİNDE NASİHAT VE NEFİS MUHASEBESİ
- HÂB-I HAYÂL, AYINTABLI HÜSNÜ
- شاعران فارسیسرای و فارسینويس ارزرومی*
- مسئلة »مضمون« در شعر کودکان و نوجوانان
- مأخذ اصلی تمثیل خورندگان پیلبچهدرمثنوی
- وگرايی درهنر ايران
- NEF’Î’NİN TUHFETU’L-UŞŞÂK ADLI FARSÇA KASİDESİ
- ERKEN DÖNEM FARSÇA MESNEVİLERDE BEZM - IIYRD.
- DAKİKÎ-Yİ TUSÎ (Ö. 366/976)
- ÂRİF ÇELEBİ’NİN FARSÇA KASİDESİ VE TÜRKÇE ÇEVİRİSİ
- SÂİB-İ TEBRİZÎ’NİN ŞİİRLERİNDE GEÇEN “HÂB-I BAHÂR” TAMLAMASI ÜZERİNE
- ROMEN DİLİNDE KULLANILAN FARSÇA KELİMELER
- سینمای ایران
- آداب حرب مغول درتاریخ جهانگشای جوینی
- بررسی تطبیقی ضرب المثل های ترکی سنقر با ضرب المثل های زبان فارسی